ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ
ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
студентки 5 курсу,
філологічного факультету,
групи УА
Короткової Анни Олександрівни
Практику проходила у 6-Б класі, гімназія № 8,
у період з 04.11 до 25.12 2013 р.
Керівник від унівкрситета Бродська Ростислава Володимірівна
Керівник від бази практики Тихоненко Ірина Олександрівна
1. КІЛЬКІСНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ
ПРАКТИКИ
Відвідано 8 уроків учителів ( з них 5 мови,
3 літератури)
Відвідано 7 уроків практикантів( з них 4 мови, 3 літератури)
Проведено 12 уроків ( з них 7 мови, 5 літератури)
Відвідано 1
позакласних заходів
2.
ЗМІСТ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ СТУДЕНТА ПІД ЧАС ПРАКТИКИ
У
період з 04.11 до 25.12 2013р. я проходила педагогічну практику
на базі гімназії № 8 м. Севастополя, у 6-Б класі.
4 го листопада я узяла участь у
бесіді з адміністрацією школи, яка ознайомила із системою навчально-виховної
роботи школи, навчально-матеріальною базою школи; діяльністю педагогічного
колективу, режимом роботи школи.
Наступного дня Тихоненко Ірина
Олександрівна – голова метод об’єднання
ознайомила нас із особливостями діяльності методичного об’єднання вчителів
словесників; планом роботи та календарно-тематичним плануванням.
Відповідно до тематично-календарного планування було встановлено кількість
уроків, які відведені на активну педагогічну практику, дати їх проведення.
Впродовж наступних чотирьох днів я спостерігала уроки з мови та літератури
вчителів школи, Остапової Олени Леонтіївни та Євгенії Владиславівни Атрохової,
які мають великий стаж роботи, високу фахову й методичну підготовку; надали нам
можливість спостерігати не тільки зразкові уроки у різних класах (6,8,7,11), а
й ознайомитись із щоденним життям школи. Вважаю
за потрібне відмітити те, що вчителі є носіями української мови.
Кабінет української
мови й літератури, у якому я проводила уроки, був технічно обладнений, це давало мені змогу
проводити у ньому якісні уроки. Технічне оснащення у кабінетах
є допоміжними, а не головними засобами у навчанні. Важливим є те, що у класі
наявні наочні й дидактичні матеріали, наукова, навчальна та методична
література. Пiд час проходження практики я мала можливiсть отримувати
консультації від учителя-предметника та группового керiвника, проводити усі
уроки з української мови та літератури за розкладом, вiдвiдувала уроки
студентiв та аналiзувала їх з теоретичним обґрунтуванням рiзних сторiн
навчальної дiяльностi.
Готуючись до уроків, я
користувалась планом, календарно – тематичним плануванням, підручником (з мови
або літератури), методичними посібниками. Усі уроки були
заздалегідь узгоджені із вчителем.
Розробка конспектів уроків, проведення уроків з наступним обговоренням і
самоаналізом (2 з них залікові).
|
|
Твір-опис
інтер’єру.
|
11.11.13 мова
|
Узагальнення і систематизація вивченного про
іменник.
|
13.11.13
література
|
«Загадковопрекрасна і славна давнина України»
|
13.11.13 мова
|
ЛесяУкраїнка «Мрії»
|
15.11.13
література
|
Контрольна робота. Тест. Читання мовчки тексту наукового стилю
|
15.11.13 мова
|
Прикметник як частина мови
|
18.11.13
література
|
Якісні, відносні та присвійні прикметники
|
20.11.13 мова
|
Леся Українка. Дитинство письменниці. Образ мужньої, сильної дівчинки в
поезії «Як дитиною, бувало»
|
20.11.13
література
|
Ступені порівняння
якісних прикметників
|
22.11.13 мова
|
Володимир Виннеченко. Цікава історія з життя письменника «Федько
Халамидник». Зміст
|
22.11.13
Література
|
Докладний переказ тексту з поєднанням різних типів мовлення
|
25.11.13 мова
|
Під час педагогічної
практики я провела 12 уроків (з них 7 мови, 5 літератури),
відвідала 6 уроків (4 мови, 2 літератури), проведених вчителям та 7 уроків (4 мови, 3 літератури), проведених
студентами-практикантами.
Основними цілями
проходження практики були:
1.
вивчення досвіду
роботи вчителів школи; відвідування уроків вчителів, цілеспрямоване
спостереження та аналіз відвіданих уроків;
2.
отримання
цілісного уявлення про педагогічну діяльність в рамках учбового закладу;
3.
впровадження
ефективних форм й прийомів роботи під час активної педагогічної практики,
оволодіння сучасними технологіями навчання;
4.
закріплення
на практиці теоретичних знань з педагогіки та методики викладання УМЛ;
5.
освоєння
методики викладання уроків різних типів з української мови та літератури;
6.
розвиток власних
педагогічних здібностей;
3. ОСОБИСТІ
ДОСЯГНЕННЯ. МЕТОДИЧНІ ТВОРЧІ ЗНАХІДКИ, ВІДКРИТТЯ, НЕСТАНДАРТНІ РІШЕННЯ.
Під час активної педагогічної практики я :
§
Намагалась точно
і творчо реалізовувати методичні і практичні вимоги до уроку, грамотно визначати типи уроку, їх місце в темі,у розділі курсу, в системі міжпредметних зв'язків,
вбачати особливості кожного уроку;
§
При плануванні та
проведенні уроку дотримувалась основних загальнодидактичних
вимог: врахування
реальних навчальних можливостей класу, їхнього розвитку, психологічних особливостей,
учнів конкретного рівня сформованості класного колективу; врахування потреб і
запитів до даного уроку;
§
Вчилась також дотримуватися гігієнічних і естетичних
вимог до уроку, до оформлення дошки;
§
Головним для мене було продумування і вирішення в єдності
освітньої, розвивальної, пізнавальної та виховної мети (на основі
дидактичного матеріалу) і нормального психічного розвитку школярів (розвиток
інтелекту, мислення, пам'яті, уваги, уяви і емоційно-вольовий сфери унів);
§
Успішне рішення поставлених задач було реалізовано
завдяки вибору раціональної структури і темпу проведення уроку, які були
обрані із врахуванням психологічних закономірностей
засвоєння знань;
§
Прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу
учнів використовувала різні форми роботи (поєднання фронтальної форм роботи з
груповою і індивідуальною) ;
§
Розширювала арсенал вибору засобів за рахунок активних
інтенсивних засобів, використання на уроці оптимального поєднання словесних,
наочних, практичних, репродуктивних і проблемно-пошукових методів навчання.
o
Методи активного й
інтерактивного навчання:
o
самостійна робота
o
проблемні та творчі завдання
o
робота в парах, четвірках
o
«Заповни білі плями»
o
гра «Іспит»
o
мікрофон
o
незакінчене речення
o
гра «Хто краще, хто більше»…
У ході уроку намагалась чітко
дотримуватися плану уроку, однак завжди готувала резервні вправи, для того щоб
вдало виходити з ситуацій, коли може залишитись час чи навпаки;
Визначала зміст і обсягу
домашніх завдань з урахуванням наявного часу. Завжди проводився інструктаж щодо
виконання домашнього завдання, за можливостей використовувала диференційований
підхід до виконання ДЗ.
4. НАЙТИПОВІШІ
ПОМИЛКИ, НАЙБІЛЬШІ ТРУДНОЩІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІЙ РОБОТІ
У процесі роботи у школі зіткнулась з
такими труднощами, як:
Необхідність
вміння триматись перед аудиторією, опановувати схвильованість, через це були
труднощі із зразковим виразним читанням текстів;
Невпевненість
у ході перевірки зошитів (ДЗ,КР, відкриті відповіді, переказ), є теоретичні
знання, але не вистачало практичних вмінь та навичок з даного виду роботи.
5.ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ З МЕТОДИКИ
ВИКЛАДАННЯ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ
Використовувала СПТН на уроках, а
саме впроваджувала сучасні технології контролю та оцінки начальних досягнень
учнів:
- робота в парах, четвірках
- «Заповни білі плями»
- гра «Іспит»
- картки взаємооцінювання
6. ЗАГАЛЬНІ
ВИСНОВКИ.
У цiлому, можу оцiнити свою практику як успiшну. Практика дала змогу
застосувати на практицi вивченi знання з фахових і психолого- педагогiчних дисциплiн, здобутих в унiверситетi; навчила
грамотно розподiляти час уроку i навантаження, вiдповiдно до рiвня знань усього классу, та враховуючи iндивiдуальнiсть кожного учня; надала можливiсть вiдчути себе у
ролi классного керiвника, побачити класс не тiльки як коллектив, а ще й вiдчути
особливiсть кожного учня. Звiсно, потрiбно постiйно вдосконалювати свої педагогiчнi навички,
розширювати ерудицiю.
Виробила вмiння проводити рiзнi типи урокiв, застосовувати рiзнi методи й форми роботи,
якi активiзують пiзнавальну дiяльнiсть учнiв.
Дала змогу вiдповдно
до знань з педагогiї й фiзiологiї проводити навчально-виховну роботу з дiтьми середнього шкiльного вiку.
Показала функцiї классного керiвника й дала змогу випробувати себе в них. Дала змогу протягом трьох тижнiв спостерiгати за
навчально-виховною роботою в школi, аналiзувати її й робити висновки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий