суббота, 21 декабря 2013 г.


ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ


студентки 5 курсу,
філологічного факультету,
групи УА

Короткової Анни Олександрівни

Практику проходила у 6-Б класігімназія8,
у період  з 04.11 до 25.12 2013 р.

Керівник  від унівкрситета          Бродська Ростислава Володимірівна
Керівник від бази практики        Тихоненко Ірина Олександрівна

1.   КІЛЬКІСНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

Відвідано 8  уроків учителів ( з них 5 мови, 3  літератури)
Відвідано 7  уроків практикантів( з них 4 мови, 3 літератури)
Проведено 12 уроків ( з них 7 мови, 5  літератури)
Відвідано    1  позакласних заходів

2.    ЗМІСТ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ СТУДЕНТА ПІД ЧАС ПРАКТИКИ

У  період  з 04.11 до 25.12 2013р. я проходила педагогічну практику на базі гімназії 8 м. Севастополя, у 6-Б класі.
4 го листопада я узяла участь у бесіді з адміністрацією школи, яка ознайомила із системою навчально-виховної роботи школи, навчально-матеріальною базою школи; діяльністю педагогічного колективу, режимом роботи школи.
Наступного дня Тихоненко Ірина Олександрівна – голова метод об’єднання ознайомила нас із особливостями діяльності методичного об’єднання вчителів словесників; планом роботи та  календарно-тематичним плануванням. Відповідно до тематично-календарного планування було встановлено кількість уроків, які відведені на активну педагогічну практику, дати їх проведення.
Впродовж наступних чотирьох днів я спостерігала уроки з мови та літератури вчителів школи, Остапової Олени Леонтіївни та Євгенії Владиславівни Атрохової, які мають великий стаж роботи, високу фахову й методичну підготовку; надали нам можливість спостерігати не тільки зразкові уроки у різних класах (6,8,7,11), а й ознайомитись із щоденним життям школи. Вважаю за потрібне відмітити те, що вчителі є носіями української мови.
Кабінет української мови й літератури, у якому я проводила уроки, був технічно обладнений, це давало мені змогу проводити у ньому якісні уроки. Технічне  оснащення у кабінетах є допоміжними, а не головними засобами у навчанні. Важливим є те, що у класі наявні наочні й дидактичні матеріали, наукова, навчальна та методична література. Пiд час проходження практики я мала можливiсть отримувати консультації від учителя-предметника та группового керiвника, проводити усі уроки  з української мови та літератури за розкладом, вiдвiдувала уроки студентiв та аналiзувала їх з теоретичним обґрунтуванням рiзних сторiн навчальної дiяльностi.
Готуючись до уроків, я користувалась планом, календарно – тематичним плануванням, підручником (з мови або літератури), методичними посібниками. Усі уроки були заздалегідь узгоджені із вчителем.

Розробка конспектів уроків, проведення уроків з наступним обговоренням і самоаналізом (2 з них залікові).

Твір-опис     інтер’єру.
11.11.13 мова
Узагальнення і систематизація вивченного про іменник.
13.11.13
література
«Загадковопрекрасна і славна давнина України»
13.11.13  мова
ЛесяУкраїнка «Мрії»

15.11.13
література
Контрольна робота. Тест. Читання мовчки тексту наукового стилю
15.11.13  мова
Прикметник як частина мови
18.11.13
література
Якісні, відносні та присвійні прикметники
20.11.13  мова
Леся Українка. Дитинство письменниці. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало»
20.11.13
література
Ступені порівняння якісних прикметників
22.11.13 мова
Володимир Виннеченко. Цікава історія з життя письменника «Федько Халамидник». Зміст
22.11.13
Література
Докладний переказ тексту з поєднанням різних типів мовлення
25.11.13 мова

Під час педагогічної практики я провела 12 уроків (з них 7 мови, 5 літератури), відвідала 6 уроків (4 мови, 2 літератури), проведених вчителям та 7 уроків (4 мови, 3 літератури), проведених студентами-практикантами.

Основними цілями проходження практики були:
1.     вивчення досвіду роботи вчителів школи; відвідування уроків вчителів, цілеспрямоване спостереження та аналіз відвіданих уроків;
2.     отримання цілісного уявлення про педагогічну діяльність в рамках учбового закладу;
3.      впровадження ефективних форм й  прийомів роботи під час активної педагогічної практики, оволодіння сучасними технологіями навчання;
4.      закріплення на практиці теоретичних знань з педагогіки та методики викладання УМЛ;
5.      освоєння методики викладання уроків різних типів з української мови та літератури;
6.     розвиток власних педагогічних здібностей;


3. ОСОБИСТІ ДОСЯГНЕННЯ. МЕТОДИЧНІ ТВОРЧІ ЗНАХІДКИ, ВІДКРИТТЯ, НЕСТАНДАРТНІ РІШЕННЯ.

Під час активної педагогічної практики я :

§        Намагалась точно і творчо реалізовувати методичні і практичні вимоги до уроку, грамотно визначати типи уроку, їх місце в темі,у розділі курсу, в системі міжпредметних зв'язків, вбачати особливості кожного уроку;
§        При плануванні та проведенні уроку  дотримувалась основних загальнодидактичних вимог: врахування реальних навчальних можливостей класу, їхнього розвитку, психологічних особливостей, учнів конкретного рівня сформованості класного колективу; врахування потреб і запитів до даного уроку;
§        Вчилась також дотримуватися гігієнічних і естетичних вимог до уроку, до оформлення дошки;
§        Головним для мене було продумування і вирішення в єдності освітньої, розвивальної, пізнавальної  та виховної мети (на основі дидактичного матеріалу) і нормального психічного розвитку школярів (розвиток інтелекту, мислення, пам'яті, уваги, уяви і емоційно-вольовий сфери унів);
§        Успішне  рішення поставлених задач було реалізовано завдяки  вибору раціональної структури і темпу проведення уроку, які були обрані із врахуванням  психологічних закономірностей засвоєння знань;
§        Прагнучи  забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів використовувала різні форми роботи (поєднання фронтальної форм роботи з груповою і індивідуальною) ;
§        Розширювала арсенал вибору засобів за рахунок активних інтенсивних засобів, використання на уроці оптимального поєднання словесних, наочних, практичних, репродуктивних і проблемно-пошукових методів навчання.
o               Методи активного  й інтерактивного навчання:
o       самостійна робота
o       проблемні та творчі завдання
o       робота в парах, четвірках
o       «Заповни білі плями»
o       гра «Іспит»
o       мікрофон
o       незакінчене речення
o       гра «Хто краще, хто більше»…

          У ході уроку намагалась чітко дотримуватися плану уроку, однак завжди готувала резервні вправи, для того щоб вдало виходити з ситуацій, коли може залишитись час чи навпаки; 
           Визначала зміст і обсягу домашніх завдань з урахуванням наявного часу. Завжди проводився інструктаж щодо виконання домашнього завдання, за можливостей використовувала диференційований підхід до виконання ДЗ.

4.   НАЙТИПОВІШІ ПОМИЛКИ, НАЙБІЛЬШІ  ТРУДНОЩІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІЙ РОБОТІ

У процесі роботи у школі зіткнулась з такими труднощами, як:
Необхідність вміння триматись перед аудиторією, опановувати схвильованість, через це були труднощі із зразковим виразним читанням текстів;
Невпевненість у ході перевірки зошитів (ДЗ,КР, відкриті відповіді, переказ), є теоретичні знання, але не вистачало практичних вмінь та навичок з даного виду роботи.

5.ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ З МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Використовувала  СПТН на уроках, а саме впроваджувала сучасні технології контролю та оцінки начальних досягнень учнів:
- робота в парах, четвірках
- «Заповни білі плями»
- гра «Іспит»
- картки взаємооцінювання

6.   ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ.
                                                                                                                                                                                                                                                                                    
У цiлому, можу оцiнити свою практику як успiшну. Практика дала змогу застосувати на практицi вивченi знання з фахових і психолого- педагогiчних дисциплiн, здобутих в унiверситетi; навчила грамотно розподiляти час уроку i навантаження, вiдповiдно до рiвня знань усього классу, та враховуючи iндивiдуальнiсть кожного учня; надала можливiсть вiдчути себе у ролi классного керiвника, побачити класс не тiльки як коллектив, а ще й  вiдчути особливiсть кожного учня. Звiсно, потрiбно постiйно вдосконалювати свої педагогiчнi навички, розширювати ерудицiю.
Виробила вмiння проводити рiзнi типи урокiв, застосовувати рiзнi методи й форми роботи, якi активiзують пiзнавальну дiяльнiсть учнiв.
         Дала змогу вiдповдно до знань з педагогiї й фiзiологiї проводити навчально-виховну роботу з дiтьми середнього шкiльного вiку.
         Показала функцiї классного керiвника й дала змогу випробувати себе в них. Дала змогу протягом трьох тижнiв спостерiгати за навчально-виховною роботою в школi, аналiзувати її й робити висновки.


Комментариев нет:

Отправить комментарий