понедельник, 9 декабря 2013 г.

КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
проведеного  Коротковою Анною Олександрівною
у 6-б класі, 11.11.13
Тема. Твір-опис інтер’єру.
Культурознавча тема. Світ чудовий, бо різноманітний
(соціокультурна)
Мета:  спрямувати роботу учнів на досконале ознайомлення з елементами сучасного інтер’єру; формувати вміння самостійно збирати та систематизувати матеріал стосовно теми,
-          розвивати творчі здібності, художній та естетичний смак учнів;
-          виховувати бережливе ставлення до шкільного майна.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
Цілі уроку:
-          Учні повинні знати : типи і стилі мовлення, за допомогою яких складаються описи приміщення; характерні особливості опису інтер’єру.
-          Учні повинні вміти : складати усний і письмовий опис приміщення, виділяти окремі елементи інтер’єру.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Підручник. Українська мова 6 клас / Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк. – К.: Освiта, 2005. – С. 114-116


ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
І. Організаційний момент.
IІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Установчо-мотиваційний етап
ІV. Підготовка до сприйняття нового матеріалу
V. Узагальнення та систематизація знань
VІ. Повідомлення  домашнього завдання
VІІ. Підсумки уроку.  Рефлексія
VІІІ. Оцінювання.










Етап,
метод, прийом, форма. Навчальна ситуація
Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
I. Організаційний момент.



ІІ. Установчо-мотиваційний етап
(Повідомлення теми, мети уроку)



ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів




- Словниково-орфографічно-каліграфічна  хвилина

















Взаємооцінювання














ІV. Підготовка до сприйняття нового матеріалу

Робота з таблицею
 Самостійна робота






















Перегляд презентації











Робота з текстом













V. Узагальнення та систематизація знань


Робота з таблицею

«Мікрофон»












. Повідомлення  домашнього завдання



VІІ Підсумки уроку.  Рефлексія

«Мікрофон»




VІІІ. Оцінювання
Знайомлення вчителя з учнями.
Перевірка готовності учнів до уроку.
(Наявність підручника, зошита, щоденника на парті ).

Сьогодні в нас урок розвитку мовлення. Нашою метою є написання твору. А про що ми будемо писати твір ви мені скажите після того як ми виконаемо невеликий тест.



Вчитель зачитує запитання.
1.  Розгорнуте висловлювання на певну тему
2.  Буває усний і письмовий, має 3 частини, є продуктом творчості учня
3.  Висловлювання про ознаки, властивості предмета, явища
4.  У різних ситуаціях спілкування використовується різний тип мовного
5.  Відповідь на уроці за темою, висвітленою в підручнику, це приклад якого стилю?
6.  Те, про що розповідається в тексті
7.  Інформація про призначення, загальний вигляд, облаштування, тобто наявність речей у приміщенні називається
8.  Додайте слово за римою: «У нашого свата всім одна …»
9.  Додайте слово за римою: «Так моя добра хата, як твоя  …»
10.Добери антонім до слова праворуч.
11.Добери антонім до слова віддалік.
12.Добери антонім до слова вгорі.
13.Добери синонім до слова у центрі.


Вчитель показує слайд з правильними відповідями.



- А чи здогадалися ви за записаними словами якою буде тема нашого уроку?
- Яка наша мета?
- Яке ми вирішуємо завдання на таких уроках?




Отже для того щоб створити гарний твір-опис нам потрібно освіжити свої знання. Для цього нам потрібно вставити пропуски у таблиці.

Вчитель роздає таблиці «типи мовлення » у яких відсутні слова.   


Перевиряють виконану вправу усі разом.  


- Яке невідоме іншомовне слово ви сьогодні записали в темі?

А чи знаєте ви, що це слово означає?

- А ще є одне слово, що позначає зовнішній вигляд будови, протилежне слову інтер’єр, тобто антонім.
- Це слово «екстер’єр».

- А хто займається облаштуванням житла, квартир, будинків?


А зараз я хочу вам показати як виглядали українські оселі: минулі та сучасні інтер’єри.

- Ще з давнини люди облаштовували свої оселі, прикрашали, удосконалювали, коли ще й про слово дизайнер ніхто не чув на Україні.
- Під час перегляду презентації можете занотовувати та усно коментувати побачене.

Вчитель ставить завдання.
- З’ясувати стиль кожного з уривків, свою думку обгрунтувати.  Який з описів є більш детальним, конкретним  і безстороннім? У якому з описів передано ставлення до приміщення та спричинений ним настрій? У реченнях художнього опису вказати “відоме” та “нове”.
І, ІІ варіанти




Тепер у чистій оселі ми попрацюємо як дизайнери, будемо складати план написання власного твіру-опису.
Пригадаємо структуру твору. (три частини  )
Складання плану  твору-опису інтер’єру
Усне складання твору-асоціації «Я  дизайнер кабінету української мови». (по реченню кожен учень)     










Скласти та написати твір-опис приміщення.
Відредагувати записаний твір-опис.
Скористатися порадами зі с.



Якою була мета уроку?
Чи вирішили поставлену мету?














Учні одним словом дають відповдь, записують у зошит.
1. (текст)
2. (твір)
3. (опис)
4. (стилю)
5. (наукового)
6. (тема)
7. (інтер’єром)
8. (хата)
9. (кімната)
10. (ліворуч)
11. (неподалік)
12. (внизу)
13. (посередині)












Учні Обмінялися зошитами та перевірили. Бали виставили на полях.


Учні записують тему «Твір-опис інтер’єру»

Розвиваємо власне усне та писемне мовлення: складаємо твори, пишемо перекази, поширюємо свій лексичний запас слів…







Учні вставляють пропущені слова.


-          інтер’єр



Двоє з учнів зачитують відповіді на запитання.









-          дизайнер

































- три частини 



- Ось кабінет української мови та літератури.
- Це велика кімната, освітлена,теплих кольорів…
- Праворуч від дверей…
- Ліворуч…
 - Навпроти дверей розташована стіна з чотирма вікнами…
  - Посередині класу знаходяться парти…
 - За партами…

Учні записують д/з у щоденник.





Сьогодні на уроці я … (зрозумів, навчився, дізнався про…)
Надалі мені ще треба попрацювати над…, бо це мені потрібно для…












КАРТКА – ПЛАН ПІДГОТОВКИ
ДО ТВОРУ – ОПИСУ ПРИМІЩЕННЯ
№п/п
Завдання
Примітки
1.
Визначтесь, яке приміщення Ви хотіли б описати у своєму творі.

2.
З’ясуйте :
а) розмір приміщення, його площу;
б) які елементи інтер’єру переважають у приміщенні ( запишіть назви предметів(іменники) і доберіть до них відповідні прикметники , які характеризують предмет за кольором, формою, матеріалом).

3.
Визначтесь ,у якому стилі мовлення Ви будете викладати свій твір; які типи мовлення будете використовувати.

4.
Запропонуйте власний макет приміщення.

5.
Підготуйтесь до захисту проекту







На його стукіт молодиця (молодая женщина) прилинула обличчям до шибки (стекло) – впізнала – одразу одімкнула двері. Михайло переступив поріг. Хатнє тепло обгорнуло його м’якою хвилею. Місячний промінь, кинувши тінь від хрестовини вікна на підлогу, упав на лаву (скамья), що стояла біля стіни. Посередині хати стояв застелений білою скатертинкою стіл, на  столі лежала накрита вишитим рушником хлібина (хлеб). І таке було все знайоме, вічне – стіл, і хліб, і вишитий хрестиком рушник, і стукіт ходиків у в’язкій тиші, що Михайло відчув, як щось у ньому розслаблюється, здавалося, в душі спливає щось холодне, важке й вона наливається теплінню.
За Ю.Мушкетиком.

  Вариста піч завжди займала внутрішній кут хати. Під іконами уздовж бічної стіни ставили стіл. Біля столу розміщували довгу деревяну лаву, а з зовнішнього боку маленький переносний ослінчик (стульчик). Збоку від столу знаходилася скриня. Простір між піччю  та причілковою (бічною) стіною заповнювався  дерев’яним настилом на стовпчиках (піл, приміст).
З етнографічного довідника.





Вам необхідно вставити пропущені слова і заповнити пропуски в таблиці

ТИПИ МОВЛЕННЯ

Розповідь - це висловлювання . в якому йдеться про .......................................... До розповіді можна поставити запитання : ..................................
Опис - ......................... , в якому йдеться про ознаки ................ Вони можуть бути одноразовими або .................. До опису можна поставити одне з таких запитань : ................................. В ньому подаються ознаки ...........................або  його частин.
Роздум - це висловлювання , змістом якого є встановлені людиною ........... між предметами та я............... До роздуму можна поставити........................


СТИЛІ МОВЛЕННЯ


НАЗВА
Де використовується
Висловлювання
Розмовний

Розмова на побутові теми., лист до близьких ш


Наукова лекція, , підручник

У художній літературі
Вірш, оповідання, повість, казка, п'єса
Публіцистичний
У суспільному житті



Документи, закони, оголошення




Комментариев нет:

Отправить комментарий