понедельник, 9 декабря 2013 г.

КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
проведеного  Коротковою Анною Олександрівною
у 6-б класі, 18.11.13
Тема. «Прикметник як частина мови »
Культурознавча тема.
(соціокультурна)
              Мета: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати
загальнопізнавальні вміння відрізняти прикмет­ник від інших частин мови; правильно
визначати морфо­логічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного
й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні.

-          розвивати пам’ять, логічне мислення учнів;
-          виховувати наполеглевість у навчанні.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

              
               Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення.
 Підручник. Українська мова 6 клас / Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк. – К.: Освiта, 2005. – С. 114-116





























Етап,
метод, прийом, форма. Навчальна ситуація
Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
I. Організаційний момент.


ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.











IІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Мозковий штурм.



ІV. Вивчення нового матеріалу















Робота біля дошки
















Робота за варіантами









Ґронування








V. Підведення підсумків уроку
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.



Тема нашого сьогоднішнього уроку: Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Використання в мовленні прикметників синонімів.
- Це дуже важлива й цікава тема. Ви, напевно, знаєте, що прикметники за кількістю вживання займають третє місце після іменників і дієслів. Прикметники – це багатство й окраса нашої мови. Ми з вами маємо навчитися розуміти значення і правильно використовувати прикметники, збагачуючи тим самим своє мовлення. 


Вчитель просить пригадати основні відомості про прикметник, та навести приклади.

- яка частина мови називається прийменником?
- яким чином змінюється прийменник
- яким членом речення виступає?




Із розрізнених відомостей про прикметник учитель разом із учнями створюють узагальнювальну таблицю про прикметник як частину мови.
(додаток 1)


Тепер давайте попрацюємо з карткою №2

Спишіть, утворивши словосполучення з іменником. Поясніть, від чого залежить рід, число, відмінок прикметників.


- Чудово. Хто зможе тепер пояснити, від чого залежить рід, число, відмінок прикметників?


Зараз давайте розглянемо кілька речень, знайдемо у них прикметники, визначимо їх рід відмінок, число і синтаксичну роль.

Моє серце – гніздечко лелече, що радіє далекій весні (Г. Чубач).
Як були колоски молодими, то дивились у небо, у простір (І. Савич).
Хвилею зеленою здіймається навесні Батиєва гора (М. Рильський).
Батькова хата всі багата (Нар. творч.).
Вишневий сад розквітне коло хати, світання човном випливе зелене (М. Стельмах).





Прикметники, як і будь-яка інша частина мови, можуть утворювати синонімічні ряди, тим самим збагачуючи, уточнюючи наше мовлення. Давайте спробуємо дібрати синоніми до прикметників: І- варіант балакучий, ІІ варіант-подібний, ІІІ-варіант-старанний.


Підручник!!!

Учитель пропонує учням слово (іменник).



Встановлюючи зв’язок між записаними словами учні самостійно складають та записують у зошитах словосполучення.


ü          Що нового дізналися на уроці?
ü          Що для вас було найцікавішим?
ü          Що для вас виявилося найскладнішим?
ü          Над чим, на вашу думку, варто ще попрацювати?






Учні записують число і тему у зошити. Відкривають підручники.












Учні відповідають на питання
- позначає ознаки предмета, відповідає на питання який? чий? - змінюється за родами та відмінками.
- зелений, розумний тощо.














Лісове озеро, лісова ягода, лісовий звір, лісові рослини; новий одяг, нове взуття, нова шапка, нові черевики.

- Рід, число і відмінок прикметника залежить від роду, числа й відмінка іменника.

Моє серце – гніздечко лелече (с.р., Н.в., одн.), що радіє далекій (ж.р., Д.в., одн.) весні (Г. Чубач). Як були колоски молодими (Ор.в, множ.), то дивились у небо, у простір (І. Савич). Хвилею зеленою (ж.р, Ор.в., одн.) здіймається навесні Батиєва (ж.р., Н.в., одн.) гора (М. Рильський). Батькова (ж.р, Н.в., одн.) хата всі багата (ж.р., Н.в., одн.) (Нар. творч.). Вишневий (ч.р., Н.в., одн.) сад розквітне коло хати, світання човном випливе зелене (с.р., Н.в., одн.) (М. Стельмах).


І варіант Балакучий – балакливий, говіркий, говорючий,щебетливий, язикатий...
ІІ варіант Подібний – схожий, аналогічний, викапаний ...
ІІІ варіант Старанний – дбайливий, акуратний, пильний, ретельний, ревний, сумлінний...


учні по черзі записують в таблиці асоціації, що виникають у них у зв’язку з цим словом.

- королева квітів, тонкі пахощі, романтичні вірші, палке кохання, радість від свята, улюблена казка, вишукана привабливість.



                                                                                                           
 


               


Блок-схема: альтернативный процесс: Прикметник як частина мови
 









Комментариев нет:

Отправить комментарий